E N T A N D L Ä K A R H I S T O R I A

klockan ringde vid sex, gick upp, klädde på mig, drack smoothie med mamma, mötte johnny vid tåget som önskade mig lycka till, sen drog vi till tandläkaren. 
fick börja med att dra ut mina plasttänder vid protetiken. det är en lustig känsla. först ska de slipa bort gulden på mina etsbroar (det som gör så plasttänderna sitter fast) och sen skulle de knacka bort tänderna. väldigt lustig känsla, ännu lustigare ljud. sen sprang jag omkring med två tänder för lite och mmsade människor för att visa hur äckligt det är att vara tandlös. sen drog jag och mamma till käkkirurgin och där fick jag gå in i ett vilobås. 
jag fick en penicillin, två smärtstillande samt den äckligaste drycken ever, som skulle göra mig dåsig. sen fick jag vila, i en kvart. jag läste en tidining och efter fem minuter kunde jag knappt bläddra i tidningen, den bara svajjade runt. när sköterskan kom för att hämta mig kände jag inte golvet och jag fick stöd. sen fick jag ligga där. under en grön duk så bara munnen syntes, som i värsta greys anatomy serien (om de fixade tänder). fick höra att jag hade en klar visdomstand så de drog ut den innan de började med det riktigt ingreppet. 
jag minns att jag somnade till någonstans mitt i operation, varpå jag vaknade av att mina fötter slets upp i luften och jag hör tandläkaren fråga lite lätt den andre om de träffat en nerv. när de ska bedöva överkäken med spruta så minns jag att jag grät. mycket. det gjorde så jävla ont. fick 5-6 sprutor och de bad mig hela tiden att andas lugnt och djupt och utåt när sprutan var i köttet. jag grät och det rann. 
efter operationen fick jag beröm, och så fick jag vila lite medan mamma fick information om hur de kommande dagarna kommer se ut. sen fick jag sätta tillbaka mina plasttänder och jag dåsade till. 
nånstans på vägen hörde mamma av sig till johnny som hämtade oss med bil, thank god. vet inte hur jag hade tagit mig hem annars. för mycket att gå liksom.

nu i efterhand är jag svullen, kan knappt prata/skratta/le/gapa, det gör lite ont och det är obehagligt. 
jag har ätit tre skålar vailjyoghurt, ungefär femton skedar ljummen soppa och tre kulor vaniljglass. jag fick enbart äta kallt och flytade idag, men jag ville testa soppa och det gick bra. imorgon ska jag testa att äta en pannkaka, om jag kan tugga det vill säga. det kan jag inte idag. får inte ihop tänderna. 

nu ska klockan bli kvart över tio så jag kan ta min sista medicin och så ska jag ta ut kompressen som är helt blodfylld. hela min mun är ihopsydd på insidan med svarta stygn och det slutar inte blöda. 

adjö.

TIDIGARE AVTRYCK

Lämna ditt avtryck här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress/Hemsida:

Meddelande:

Trackback
RSS 2.0